Šiandien

Birželio 16d.DaferasJusefas / Anteprima (Prancūzija) / III tarptautinis teatro festivalis „TheATRIUM“

Aprašymas

Grupės nariai:

Dhafer Youssef, Eivind Aarset, Raffaele Casarano, Stephane Edouard

Kai kurie muzikantai patiria sakrališką ir itin intymų santykį su savo meno kūriniu. Kai 19-etis Daferas Jusefas atrado indišką muziką Vienoje, kur studijavo klasikinę muziką, jis patyrė gluminantį nušvitimą. Hinduistinės mu-zikos skambesys stipriai suvirpino Jusefo sielos stygas – po trisdešimties metų tunisietis kompozitorius prisi-mena: „Mane pripildė tiek stebuklo jausmas, tiek įsitikinimas, kad kada nors koncertuosiu kartu su žinomiau-siais legendiniais indiškos muzikos atlikėjais“. Įsimintinas Indijos sarodo meistro Ali Akbaro Chano pasirodymas Vienos koncertų salėje užtvirtino sandorį tarp vokalisto ir ūdo meistro. Nuo to laiko Daferas Josifas vien tik gy-veno ir alsavo indiška muzika. O galbūt indiška muzika išsirinko jį kaip savo pasiuntinį?

Kai kurios svajonės gyvena ilgiau nei kitos, ir kai kurie regėjimai rodosi tarsi pranašystės. Išleidęs devynis įrašus keliaujantis muzikantas, kurio dėka ūdas įsiliejo į džiazą, išpildė savo svajonę groti indišką muziką ir savo turo metu po Prancūziją pakvietė mušamųjų atlikėją Zakirą Huseiną kartu su juo scenoje atlikti kelis pasirodymus. Nors šios rungtynės buvo jau nulemtos iš aukščiau, bet vis dar trūko atspalvio – tarsi trūko pučiamojo instru-mento. Tada Daferas Jusefas pakvietė dar vieną bendramintį, turkų klarnetistą Husnu Selenderici. Šio trejeto koncertiniai pasirodymai įkvėpė sukurti dvylika „Sounds Of Mirrors“ takelių. Įrašinėti trijulė pradėjo Mumbajuje, po to darbą tęsė Stambule, kur talentingas norvegų džiazo gitaristas Eivinas Arsetas prisidėjo prie šio nepakar-tojamo nuotykio. Įrašas, kuris turėjo tapti tarsi odė Zakirui Huseinui ir tablai, pakrypo netikėta linkme. „Išlai-kant indų kultūrą fone, jaučiau, kad galime ryžtis kažkam universalesniam... Man šis įrašas – tarsi odė draugys-tei ir bičiulystei. Kai grojome kartu, jaučiausi gan savotiškai, tarsi būtume bendramintės sielos, atspindinčios vieną kitą. Todėl ir gimė toks albumo pavadinimas – „Sounds Of Mirrors“ (liet. „Atspindžių garsai“), – paaiškino Jusefas.

Nors įrašo branduolį sudaro penki garso takeliai, kurie labiau skirti apmąstymams (kai kurie primena Džono Haselio visa apimančias utopijas), Dafero Jusefo skonis grūvui niekada neišblėsta. Jo keisti ritmai skamba netgi kaip dūžiai, nepakeliamas troškimas priverčia klausytoją atsiduoti ritmui, ypač „Dance Layan Dance” (liet. „Šok, Lajan, šok“) (skirtas dukrai), „Journey in Bergama” (liet. „Kelionė į Bergamą“), „Nasikhabhushani“ ar lengvai įsimenančio „Chakkaradaar“ metu. Zakiro Huseino tablų tonai tiksliai atsispindi tuo pačiu metu įsiterpdami į Jusefo laisvą ūdų skambesį. „Kuo vyresnis tampi, tuo mažiau jauti poreikį pateisinti savo elgesį“, – šypsosi Ju-sefas.

Su „Sounds Of Mirrors“ Daferas Jusefas ir jo užburiantis, niekada neblėstantis gebėjimas atsinaujinti siūlo klau-sytojui neįkainojamą galimybę patirti naujus susitikimus, kitaip tariant, išvysti anksčiau nematytas muzikos spalvas. Dalinimosi menas yra viena geriausių dovanų.

PASTABA! Žiūrovai, įsigiję bilietus su nuolaida, įeidami į žiūrovų salę, kartu su bilietu PRIVALO pateikti dokumentą, įrodantį teisę naudotis nuolaida.

Skaityti daugiau

Paieška

Draugaukime KaVeikti.lt Facebook