Visos dienos

TAIP TOLIAU kino klubas: KUPALOS IŠVAKARĖS rež. Yuri Ilyenko

Naujasis TAIP TOLIAU kino klubo sezonas skirtas filmams, kuriuos savo laiku draudė, cenzūravo, karpė, permontavo arba pamiršo giliai archyvų lentynose. Filmams, kurie neatitiko normų, nesilaikė tradicijos, laužė taisykles ir buvo nepatogūs. Kaip akmuo bate.

Birželio 3 dieną kviečiame į antrąjį klubo filmą – poetinio Ukrainos kino meistro Yuri Ilyenko filmą „Kupalos išvakarės“, siurrealistišką meilės istoriją pagal Mykolos Hoholio novelę.

APIE FILMĄ:

𝗞𝘂𝗽𝗮𝗹𝗼𝘀 𝗶𝘀̌𝘃𝗮𝗸𝗮𝗿𝗲̇𝘀 (Вечір на Івана Купала)

Rež. 𝘠𝘶𝘳𝘪 𝘐𝘭𝘺𝘦𝘯𝘬𝘰

Ukraina | 1968 | 71 min. | ukrainiečių k. | subtitrai lietuvių ir anglų k.

Yuri Ilyenko išgarsėjo kaip kino operatorius, nufilmavęs Sergejaus Parajanovo filmą „Užmirštų protėvių šešėliai“ (1964). Antrąjį savo kaip režisieriaus filmą „Kupalos išvakarės“ (1968) režisierius pastatė pagal Mykolos Hoholio novelę – ukrainietiškąją „Fausto“ variaciją. Kaip ir pirmasis režisieriaus filmas „Šulinys ištroškusiems“ (1965), „Kupalos išvakarės“ buvo uždraustas sovietų valdžios, argumentuojant ukrainietišku nacionalizmu ir formalizmu.

Meilės istorijoje apie jauną valstietį Petro ir jam nepasiekiamą šeimininko dukrą, Ilyenko įpina gilius Ukrainos mitologijos sluoksnius. Merginos tėvas prieštarauja jų santykiams, nori dukrą ištekinti ne už paprasto darbininko, o už turtingo žemvaldžio. Nevilty paskendęs Petro sutinka Basavriuką – tikriausiai patį velnią – kuris pasiūlo sandėrį, leisiantį Petro gauti tai, ko jis geidžia.

Vienas iš nedaugelio ukrainietiškų filmų, nufilmuotų ant 70 mm juostos, „Kupalos išvakarės“ užburia ryškiomis spalvomis, magiškomis mizanscenomis ir siurrealizmu. Laisvai šokinėjantis tarp žanrų – nuo komedijos iki siaubo – filmas neša žiūrovus į svaiginančią kelionę, kurios dalis nufilmuota dabar jau po Kanivo tvenkinio vandenimis paskendusiame kaime.

𝗧𝗿𝗲𝗶𝗹𝗲𝗿𝗶𝘀:

https://www.youtube.com/watch?v=ROEjPWxJUW4

𝘒𝘪𝘯𝘰 𝘬𝘭𝘶𝘣𝘢̨ 𝘪𝘴̌ 𝘥𝘢𝘭𝘪𝘦𝘴 𝘧𝘪𝘯𝘢𝘯𝘴𝘶𝘰𝘫𝘢 𝘓𝘪𝘦𝘵𝘶𝘷𝘰𝘴 𝘬𝘪𝘯𝘰 𝘤𝘦𝘯𝘵𝘳𝘢𝘴.

ENGLISH

The new season of the TAIP TOLIAU film club is dedicated to films that were banned, censored, cut, edited or forgotten deep in the archives. Films that defied norms, broke tradition, broke the rules and were uncomfortable. Like a stone in a shoe.

On 3 June, we invite you to the second film of the season – KUPALA'S EVE by Yuri Ilyenko, a poetic master of Ukrainian cinema, a surreal love story based on the novel by Mikhail Khokhol.

ABOUT THE FILM:

𝗘𝘃𝗲 𝗼𝗳 𝗜𝘃𝗮𝗻 𝗞𝘂𝗽𝗮𝗹𝗮 (Вечір на Івана Купала)

Dir. 𝘠𝘶𝘳𝘪 𝘐𝘭𝘺𝘦𝘯𝘬𝘰

Ukraine | 1968 | 71 min. | Ukrainian | Lithuanian, English subtitles

Yuri Ilyenko rose to fame as a cinematographer, having shot Sergei Parajanov’s film Shadows of Forgotten Ancestors (1964). His second film as a director, Eve of Ivan Kupala (1968), was based on a short story by Mykola Hohol, a Ukrainian variation on the Faust legend. Like his directorial debut A Well for the Thirsty (1965), Eve of Ivan Kupala was banned by Soviet authorities, who cited Ukrainian nationalism and formalism as the reasons.

In this love story about a young peasant named Petro and the unattainable daughter of a landowner, Ilyenko weaves in deep layers of Ukrainian mythology. The girl’s father disapproves of their relationship, wishing to marry her off not to a mere worker but to a wealthy landowner. In despair, Petro encounters Basavriuk—likely the devil himself—who offers him a deal that could help him get what he desires.

One of the few Ukrainian films shot on 70mm, Eve of Ivan Kupala captivates with vivid colors, magical mise-en-scènes, and surrealism. Freely shifting between genres, from comedy to horror, the film takes viewers on a dizzying journey, part of which was shot in a village that now lies submerged beneath the waters of the Kaniv Reservoir.

𝗧𝗿𝗮𝗶𝗹𝗲𝗿: https://www.youtube.com/watch?v=ROEjPWxJUW4

𝘍𝘪𝘭𝘮 𝘤𝘭𝘶𝘣 𝘪𝘴 𝘱𝘢𝘳𝘵𝘭𝘺 𝘧𝘶𝘯𝘥𝘦𝘥 𝘣𝘺 𝘵𝘩𝘦 𝘓𝘪𝘵𝘩𝘶𝘢𝘯𝘪𝘢𝘯 𝘍𝘪𝘭𝘮 𝘊𝘦𝘯𝘵𝘳𝘦.

24
Gegužė
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
×
Gegužė
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31